Є багато старозавітних пророцтв про Ісуса Христа. Деякі дослідники кажуть, що їх — сотні. Та є кілька особливо важливих.
Народження Ісуса:
Ісаї 7:14: „Оце ж сам Господь дасть вам знак: Ось дівиця зачала, і породить сина і дасть йому ім’я Еммануїл“.
Ісаї 9:5: „Бо хлоп’ятко нам народилося, сина нам дано; влада на
плечах у нього; і дадуть йому ім’я: Чудесний порадник, сильний Бог,
Отець довічний, Князь миру“.
Міхея 5:1: „Ти ж, Вифлеєме-Ефрато, занадто малий єси, щоб бути між
тисячами Юди. З тебе вийде мені той, хто має бути Володарем в Ізраїлі;
його походження із давніх-давен, з днів споконвічних“.
Служіння та смерть Христа:
Захарії 9:9: „Радуйся вельми, о дочко Сіону! Викрикуй, о дочко
Єрусалиму! Ось цар твій іде до тебе, справедливий і переможний,
смиренний і верхи на ослі їде, на осляті, на молоденькій ослиці“.
Псалом 21:17–19: „Бо пси мене обсіли, і лиходіїв зграя мене оточила.
Пробили мені руки й ноги, всі мої кості я міг би полічити. Дивляться на
мене і з радістю позирають. Одежу мою ділять між собою, і на хитон мій
жеребок кидають“.
Мабуть, найвиразнішим пророцтвом про Ісуса є увесь 53-й розділ книги пророка Ісаї. Особливо переконливими є вірші 3-7: „Зневажений, останній між людьми,
чоловік болів, що зазнав недуги; немов людина, що перед нею обличчя
закривають, зневажений, і ми його нізащо мали. Та він наші недуги взяв
на себе, він ніс на собі наші болі. Ми ж, ми гадали, що його покарано,
що Бог його побив, принизив. Він же був поранений за гріхи наші,
роздавлений за беззаконня наші. Кара, що нас спасає, була на ньому, і
його ранами ми вилікувані. Усі, як вівці, ми блукали; кожен ходив своєю
дорогою; провини нас усіх Господь поклав на нього. Його мордовано, та
він упокорявся і не розтуляв своїх уст; немов ягня, що на заріз ведуть
його, немов німа вівця перед обстригачами, не відкривав він уст“.
Пророцтво Даниїла про „сімдесят тижнів“ у розділі 9,23-27 провіщало точну дату, коли Ісус — Месія — буде вбитий:
„Вже на початку твого благання вийшло слово, і я оце прийшов
сповістити тобі його, бо ти – улюблений. Вважай же на слово й силкуйся
зрозуміти видіння.
Сімдесят седмиць призначено для твого народу і для твого святого
міста, аж доки не буде кінець злу, не запечатають гріх і не спокутують
беззаконство, та поки не буде приведено вічну справедливість, покладено
печать на видіння та на пророків і помазано святе над святими.
Тож знай і зрозумій: від виходу слова, щоб відбудувати Єрусалим до
Помазаного князя – сім седмиць. А через шістдесят дві седмиці знов буде
відбудований майдан і рів, але в тісноті часів.
А по шістдесят двох седмицях Помазаний буде знесений, і нічого не
буде для нього. А місто й святиню зруйнує народ вождя, що прийде; кінець
же його буде в повіні, і аж до кінця буде війна – вирішення спустошень.
І з багатьма він утвердить союз протягом седмиць, а в половині
седмиці скасує жертву й офіру. І на святині буде гидь жахлива, аж доки
вирішена руїна не спіткає й самого спустошника“.
В Ісаї 50:6 докладно описане побиття, які в майбутньому доведеться витерпіти Ісусові:
„Плечі мої віддав я тим, які мене били; щоки мої тим, які бороду в
мене рвали; обличчя мого не відвертав я від плювків та глузування“.
Пророк Захарія 12:10 говорить про те, що відбулося після смерті Ісуса на хресті:
„А на дім Давида й на мешканців Єрусалиму зіллю дух ласки та
благання, і вони глядітимуть на мене, якого прокололи, і голоситимуть по
ньому, як по синові одинакові, й будуть гірко плакати по ньому, як
плачуть по первородному“. Існує безліч інших прикладів, але й цього
цілком достатньо. Старий Завіт, безперечно, провіщає прихід Ісуса як
Месії.
Підготувала Наталія ПАВЛИШИН
Джерело: ДИВЕНСВІТ
Немає коментарів:
Дописати коментар