Свято Божого Тіла – це таємниця захоплення Христом та переміни в
ньому, як також – школа конкретної любові. На це звернув увагу Папа
Франциск перед проказуванням молитви «Ангел Господній» у неділю, 3
червня 2018 р., підкресливши на початку, що цього дня в багатьох
країнах, між якими й Італія, відзначається урочистість Найсвятіших
Христових Тіла і Крові.
Заповіт любові
Як розповідає святий євангелист Марко, під час Тайної вечері з
учнями, Ісус, розламуючи хліб та передаючи чашу з вином, сказав:
«Прийміть, це є моє тіло. […] Це є моя кров завіту, що проливається за
багатьох».
«Саме силою цього заповіту любові, християнська громада збирається
кожної неділі та кожного дня навколо Пресвятої Євхаристії, Таїнства
відкупительної Христової Жертви. А приваблені Його дійсною присутністю,
християни адорують Його та контемплюють через смиренний знак хліба,
переміненого в Його Тіло», – сказав Святіший Отець.
Зв’язок між культом і життям
Далі Папа зауважив, що кожного разу, коли звершуємо Євхаристію, через
цю, водночас, «скромну та урочисту» Святу Тайну, ми переживаємо «досвід
Нового Союзу, який повністю здійснює сопричастя між Богом та нами». І
як учасники цього союзу, не зважаючи на власні обмеження, ми
«співпрацюємо в тому, щоб будувати історію так, як цього хоче Бог».
Таким чином, кожне Євхаристійне богослуження є не лише «прилюдним актом
культу», але також «відсилає до життя та конкретних подій нашого
існування».
«Живлячись Христовими Тілом і Кров’ю, ми уподібнюємося до Нього,
приймаємо до себе Його любов, не для того, щоб заздрісно її утримувати,
але щоб ділитися нею з іншими. Такою є Євхаристійна логіка. В ній ми, у
дійсності, споглядаємо Ісуса – розламаний та розданий хліб, кров,
пролиту за наше спасіння», – вів далі Святіший Отець, наголошуючи, що
така присутність Ісуса «немов вогонь, випалює в нас егоїстичні
наставлення та очищає від схильності давати лише стільки, скільки ми
отримали».
Євхаристія – школа конкретної любові
«Отож, свято Божого Тіла є таємницею захоплення Христом та переміни в
Ньому. Це також школа конкретної, терпеливої та принесеної в жертву
любові, як Ісус на хресті. Вона вчить нас ставати гостиннішими й
доступнішими для тих, які шукають зрозуміння, допомоги, заохочені, є
самотніми й марґіналізованими. Присутність живого Ісуса в Пресвятій
Євхаристії є немовби дверима, відчиненими дверима між храмом і дорогою,
між вірою та історією, воротами між Божим містом та містом людини», –
сказав Папа.
Євхаристійні процесії – промовистий знак присутності Ісуса
Святіший Отець також зазначив, що «вираженням народної євхаристійної
набожності» є процесії з Найсвятішими Тайнами, що відбуваються в
багатьох країнах. У цьому контексті він запросив вірних духовно
приєднатися до такої процесії, яку він цього вечора очолить в Остії.
«Нехай же нас супроводжує Богородиця», – побажав Папа, розпочавши
проказування молитви «Ангел Господній».
Оплески для нової блаженної
Уділивши Апостольське благословення, Святіший Отець скерував свою
думку до Неаполя, де напередодні відбулася беатифікація сестри Марії
Крочіфісси від Божественної Любові, засновниці Згромадження Сестер
Апостолок Найсвятішого Серця. «Ця духовна донька святого Отця Піо була
справжньою апостолкою в сфері шкільництва й на парафіях. Нехай же її
приклад і заступництво підтримують її духовних доньок та всіх
вихователів», – побажав Папа, заохотивши всіх вшанувати нову блаженну
оплесками.
Немає коментарів:
Дописати коментар