Є
багато способів для розважання над таїнствами Вервиці, і кожен може
спробувати ті, які особисто йому підходять. Декому важко зосередити свою
увагу на певних роздумах, людина може часто відволікатись. Тому одним
із способів для кращої концентрації є розглядати якесь зображення, що
допоможе розрухати уяву і зосередитись на конкретному таїнстві з життя
Ісуса Христа.
За два тисячоліття історії християнства митці створили безліч
витворів, що зображають життя Ісуса. Кожен може вибрати собі зображення
певного стилю, кольору чи часового періоду. Ми пропонуємо 5 зображень,
які ти можеш використати для початку, щоб спробувати і собі роздумати
над таїнствами вервиці.
BURNAND, Іван і Петро біжать до гробу вранці Воскресіння, 1898 р., Музей Орсе, Париж
Картина передає надію Пасхи, яка відображається на лицях апостолів,
що передають тривогу/біль/виснаження/здивування. З допомогою цієї
картини можна не тільки краще уявити апостолів, які щойно почули новину
від Марії-Магдалини і прибігли до гробу, а й роздумати про саму
Марію-Магдалину, про Богородицю (де була вона в цей момент?), а також
про чудесне таїнство – що ж тут відбулось – Христова перемога над
смертю.
Чудове зображення славного вознесіння нашого Господа, яке можемо
бачити в численних храмах нашої Церкви. Як часто ми звертаємо свій
погляд догори, щоб споглядати Бога і небо: як в храмі, так і на
відкритому просторі? Так само як важкий камінь, що балансує над
виступом, під силою тяжіння хоче впасти, щоб залягти в найнижчій точці,
так і Ісус, виконавши свою місію, повернувся до Свого Отця на небесах.
Як це виглядало, коли Він возносився (тілесно, а отже очевидно!)?
RESTOUT, П’ятидесятниця, 1732 р., Музей Лувр, Париж
Враховуючи безтілесність Святого Духа, це таїнство Вервиці є одним із
тих, які важко собі уявити. Однак у відомому творі Ресту, що
зберігається в Луврі, є щось, що викликає глибоку задуму. Полум’яні
вогні і промені світла зображають, як Святий Дух осяює Богородицю і
апостолів у горниці. Окрім очевидної краси цього зображення, ця картина
пригадує душі той момент, коли Третя Особа Трійці зійшла на апостолів.
D. da VOLTERA, Вознесіння Марії, 1555 р., Santissima Trinità dei Monti, Рим
Ця фреска зображена на стіні поза вівтарем храму Santissima Trinita
dei Monti в Римі. Яке чудове виконання Богородиці, що одягнена в синю
мантію і аж сіяє святістю та Божою ласкою. Можна роздумати над тим, як
Ісус прагне знову об’єднатись зі своєю матір’ю. З такою красивою
«допомогою» для уяви, розташованою за вівтарем, Пресвята Жертва Літургії
в храмі, архітектура якого вже сама по собі є молитвою, ще ближче
наближає нас до небес.
GHIRLANDAIO, Коронація Діви, 1486-90 рр., Santa Maria Novella, Флоренція
Які захоплюючі кольори! Існують численні інші зображення коронації
Марії, як Цариці неба і землі (Цариці всесвіту). Символізм Царювання
Христа і Марії є джерелом глибоких роздумів, оскільки в них ми знаходимо
гарантію і безпеку, відпочиваючи під владою верховної доброзичливості,
сили та Істини. Чому б не довірити їм найглибші прагнення свого серця?
Знаючи, що Марія є Царицею, ми можемо відчувати спокій посеред різних
невизначеностей, жалів і майже постійних заворушень у світі навколо нас.
Це – не картина. Туринську плащаницю можна назвати першою в світі
фотографією. Споглядання її допомагає при розважанні над першим із
Славних таїнств. Науковці кажуть, що плащаниця виникла шляхом раптового
спалаху настільки потужного джерела ультрафіолетового світла, що навіть
найновіші лазери сьогодення не зможуть відтворити таку спробу. Можемо
роздумати над тим моментом, коли засвітило потужне світло і тепло, а
згодом Він залишив нам цей доказ, що став результатом «просунутої
технології», яка завжди належала безмежній Божій міці.
Переклад – «Католицький оглядач» за матеріалами Catholic Link
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар