ПИТАННЯ: Навіщо потрібно ходити до церкви, якщо я і так хрещений, вірю і молюся?
ВІДПОВІДЬ: Вірити і молитися - це прекрасно і
необхідно. Але в такому випадку хрещена людина нічим би не відрізнялася
від нехрещеної, наприклад, від катехумена. У Таїнстві Хрещення у
віруючій людині відбувається щось нове. Хрещення прищеплює її до Христа
зримим чином, і з цього моменту християнське життя живиться Таїнствами,
подібними до великих артерій, якими людині передається благодать.
Ось що сказав Ісус про Таїнство Євхаристії: «Хто тіло Моє споживає та
кров Мою п'є, той має життя вічне, і Я воскрешу його в останній день»
(Ін 6,54). Це воістину велика обітниця! Святий Тома Аквінський так
коментував ці слова Господа: «Як же справедливо наділяти таким ефектом
Таїнство Євхаристії! Як писав Августин, Слово воскрешає душі, але Слово,
що стало плоттю, оживляє тіла. Адже в цьому Таїнстві Слово перебуває не
тільки в своїй божественності, але і в істині Своєї плоті: ось чому
воно веде не тільки до воскресіння душі, а й до воскресіння тіла. "Бо,
як смерть через людину, так через людину і воскресіння мертвих" (1 Кор
15,21). Ось чому так очевидна користь від цієї їжі» (Тлумачення на
Євангеліє від Івана).
В Євхаристії відбувається також перетворення власного життя у Христа.
Той, хто харчується Христом, чи не перетворює Його в себе, як це
відбувається з будь-якою їжею, що перетвориться в нашу власну плоть;
той, хто харчується Тілом Христовим, перетворюється на Христа, тобто
знаходить нову силу, щоб все більше уподібнюватися Христу і
узгоджуватися з Ним у всьому. Святий Тома Аквінський говорив, що
«Євхаристія - це їжа, здатна зробити людину Божественною і привести її в
захват Своєю Божественністю».
Манна небесна, якою харчувалися ізраїльтяни в пустелі, була
прообразом Євхаристії. Яке ж значення Євхаристії, якщо вже про манну
було сказано: «Народ Твій Ти годував поживою ангельською, і послав їм,
непрацюючим, з неба готовий хліб, що мав будь-яку приємність за смаком
кожного. Бо властивість їжі Твоєї показувала Твою любов до дітей, і в
задоволення бажання того хто куштував, змінювалася за смаком кожного
»(Муд 16, 20-21).
Участю в Святій Літургії ми долучаємося до рятівної жертву Христової,
а також до всієї громади, адже християнин живе не для себе, а
покликаний стати даром для братів.
Але є ще одне Таїнство, якого всі ми потребуємо: Таїнство Примирення для
прощення гріхів. Недостатньо просити про прощення у Господа в особистій
молитві, адже Сам Христос встановив Таїнство Покаяння в день, коли Він
воскрес: «Кому відпустите гріхи, тому простяться; на кому залишите, на
тому залишаться », - сказав Він Своїм учням. Господу було завгодно, щоб
відпущення гріхів в Таїнстві Покаяння відбувалося через служителів Ісуса
Христа.
Якщо християнин не бере участі в Таїнстві Євхаристії і не
сповідається, тим самим він ніби показує Господу, що не потребує Його
жертви і Його прощення.
Немає коментарів:
Дописати коментар