Про
різницю між "новинками" світу та "новизною", яку приніс Ісус Христос,
говорив Папа Франциск у проповіді під час Святої Меси, відслуженої у
ватиканській резиденції «Дім святої Марти» в понеділок 10 вересня 2018
року.
Святіший Отець підкреслив, що Євангеліє перетворює людину в усій її
повноті і не визнає лицемірства та попереджує, що дорога християнина –
це мучеництво і що суть Євангелія не можна розбавляти.
Процитувавши уривок з п’ятого розділу першого Послання святого Павла
до Коринтян: «Брати! Ходять чутки, що між вами є розпуста, і то така
розпуста, якої навіть між язичниками немає. Але ж чому ви, християни,
так живете?”, Його Святість наголосив, що ці суворі слова докору святий
апостол звертав до християн, що вели «подвійне життя» і дуже сердився на
тих, які хвалились тим, що були «відкритими християнами», але,
одночасно, сповідування Ісуса Христа йшло рука об року зтерпимістю до
аморальних справ. Святий Павло при цьому пригадує, що невелика кількість
закваски заквашує все тісто і щоб бути новим тістом, потрібно нової
закваски.
Євангеліє повністю перетворює людину
Вказуючи, що Ісус рекомендував своїм учня вливати молоде вино до
нових бурдюків, проповідник сказав: «Новизна Євангелія, новизна Ісуса
Христа не тільки перетворює нашу душу; вона перетворює всіх нас: душу,
дух і тіло, всіх і все, тобто перетворюючи вино – закваску в нові
бурдюки, перетворюючи все. Новизна Євангелія є абсолютною, вона є
повною; охоплює всіх нас, бо перетворює нас зсередини назовні: дух, тіло
та повсякденне життя.
"Новизна" Євангелія і «новинки» світу
Папа Франциск зазначив, що християни Коринту не зрозуміли цілісної
новизни Євангелія, яка не є ідеологією або суспільним способом життя,
яка співіснує з поганськими звичками. Новизна Євангелія – це Воскресіння
Христа, це саме той Дух, який нам посланий, щоб "супроводжувати нас у
житті". Ми, християни, – це чоловіки й жінки «новизни», а не «новинок».
На думку Святішого Отця, існує багато людей, що намагаються жити
своїм християнством як «новинкою», запропонованою світом, новинкою
світською, яка не приймає всієї істини. Існує різниця між «новизною»
Ісуса Христа і «новинками», які пропонує світ.
Бути слабкими, але не лицемірами
Люди, яких засуджує святий апостол Павло, за словами Папи , є ,
«літеплими, аморальними, формалістами, лицемірами». Далі Його Святість
мовив: «Хтось може сказати: "Але ж ми слабкі, ми грішники… Однак, це
зовсім відмінна річ! Якщо ми приймаємо те, що є грішними й слабкими, то
Господь прощає нам, адже Ісус Христос прийшов на світ для прощення
гріхів». Різниця полягає в тому, щоб не бути лицемірами, не жити
світськими «новинками».
Шлях тих, хто слідує за Христом, - це мучеництво
Ісус не обдурює тих, хто хоче слідувати за Ним і Папа Франциск,
відповідаючи на питання: «Якою є дорога тих, хто прагне жити «новизною»,
а не «новинками», пригадує, як закінчується євангельський уривок,
прочитаний цього дня: «Книжники й фарисеї радились між собою, як
позбутись Ісуса, як Його вбити».
«Шлях тих, хто приймає новизну Ісуса Христа, є той самий, що й Ісуса,
тобто, це шлях мучеництва,» – попереджує Святіший Отець, додаючи, що не
завжди йдеться про криваве мучеництво, але про мучеництво повсякденного
життя. Він перестерігає, щоб не вести переговори із «світськими
новинками» і не розбавляти суть євангельської «новизни».
Джерело: НОВИНИ ВАТИКАНУ
Немає коментарів:
Дописати коментар