Ось
скоро й Різдво Христове за старим стилем. Знов потягнуться безкінечні
походи п’яних вертепів, знову шароварники витягнуть минулорічні снопи,
що в християнстві символізують ніщо, проте обдаровані неабияким
сакральним значенням в слов’янському поганстві, знов ціни на базарах
битимуть всі рекорди, навіть з поправкою на галопуючу українську
інфляцію. В черговий раз Україна порине у споконвічний вир релігійного
абсурду, який через якесь історичне непорозуміння називають
християнськими святами.
Мене завжди дивували щироукраїнські шароварні антисеміти, які з
неймовірною радістю святкують День народження Того, Кого християни
вважають юдейським Месією. Якось ніколи не лізла до голови їхня логіка. З
одного боку, майже патологічна ненависть до жидів, а з іншого –
прославляння «їхнього» царя-Месії і цариці-матері, яку християни
називають Богородицею. Така собі релігійно-ідеологічна шизофренія. На
їхньому фоні неопогани виглядають набагато здоровішими: вони ненавидять
жидів і жидівського Бога. Це, принаймні, логічно.
Іншим цілком шизофренічним моментом є сама дата святкувань Різдва
Христового. З одного боку, щироукраїнське прагнення в «сім’ю вольну,
нову» європейських народів, а з іншого - вперте, заскарлузле тримання,
як вош кожуха, за «старий калєндар», лиш би тільки не святкувати Різдво з
європейцями, а святкувати його з московитами. Де тут хоч якась логіка?
«Єдіноканоніческая» МП на цьому фоні виглядає здоровішою – вони вірять в
єдіноканонічєскій русскій мір і крапка. Бо аргументи, мовляв, старий
календар це – по-православному по-східному, є цілком сміховинними.
Більшість православних святкують Різдво за новим стилем…
Ще один момент, який кидає тверезомислячу людину в ступор: нічні п’яні
верески колядок попід вікнами. Як можна Бога прославляти пиятикою? Що
спільного між оргіями обжирання і пиятики та християнським святом Різдва
Христового? Абсурд? Так, абсурд.
І ще один абсурд шароварного мислення. Колись наша Церква вміло
християнізувала дідуха, надавши йому цілком слушне і логічне тлумачення:
долівка вкрита соломою – символ солом’яної долівки хліва, в якому
родився Христос, а сіно під обрусом на столі символізує ясла, в які Його
покладено. В той же ж час сніп-дідух, яким так завзято обкладають тепер
українці свої церкви і домівки, так і не отримав жодного прийнятного
тлумачення, як християнський символ. Такий собі солом’яний бовван, якого
ми унаслідували від наших поганських предків.
Щироукраїнським «християнським» звичаєм є також і здорожчання
напередодні свят усього, що потрібне до святкового столу. Ті ж самі
продавці, що луплять за шклянку маку чи куті захмарні ціни, обов’язково,
з почуттям виконаного обов’язку, підуть на Різдво до церкви, щоб там
побожно завертати очками і горлопанити на весь голос «Бог Предвічний»…
Можна, звісно, оправдовувати такі чудасії ірраціональністю східної
духовості і східного світосприйняття, його містичною відірваністю від
матеріального і закоханістю у вищі сфери. Але такі оправдання годяться
хіба що для того, щоб виявляти лицемірство тих, хто таким
виправдовуванням займається.
А чого тільки вартує маланкування, яке, фактично, збиткується з
святих Меланії та Василія? Ідіотське купання в ополонках? Горлопанення
поганських гімнів напередодні Богоявління?
Годі собі уявити, щоб вифлеємські пастухи з тої радості, що їм ангел
возвістив прихід Месії, так нажерлися і напилися, що забули привітати
самого Месію. Якось поза межами здорового глузду виглядає, якби мудреці
зі Сходу обклалися своїми рідними бовванами, щоб привітати Царя царів,
що родився в Юдеї. А тим більше неймовірним виглядає, щоб святий Йосиф
при вході до вифлеємської печери лупив три шкури з тих, хто хотів би
подивитися на обіцяне світові Дитя.
Але, на жаль, щироукраїнське святкування Різдва саме так і виглядає:
важливим є все інше, але тільки не сам Уродинник. Головне жерти, пити,
горлопанити, набити кишені грішми чи то за шклянку маку, чи за
напівтверезу коляду. А Месія… А Хто Він такий? А нашо Він нам здався? Ми
і без Нього раду си дамо за різдвяним столом. То, може, таки прийшов
час назвати речі своїми іменами, і почати, як того так гаряче бажають
секуляристи, називати Різдво, св. Василія, Богоявління зимовими святами,
або ж призадуматись над тим, що ми дійсно святкуємо в часі Різдвяних
свят?
Джерело: Воїни Христа Царя
Немає коментарів:
Дописати коментар