«Християнський
хрест не є якимось предметом домашньої обстановки, або прикрасою, щоб
її носити на собі; християнський хрест - це заклик до любові, з якою
Ісус пожертвував Собою, щоб врятувати людство від зла й гріха», –
наголосив Папа Франциск, промовляючи перед молитвою «Ангел Господній».
Як і щонеділі, 12 березня 2017 року, Святіший Отець зустрівся з
вірними, зібраними на площі Святого Петра у Ватикані, а було їх цієї
неділі коло 40 тисяч.
У короткому роздумуванні він послався на євангельське читання другої
неділі Великого Посту, яке в римо-католицькій Церкві висвітлює подію
Переображення Ісуса на горі Таворі (див. Мт 17, 1-9). Його Святість
підкреслив, що «сяйво», яке супроводило цю незвичайну подію, символізує
Ісусову мету: просвітити уми й серця учнів, щоб вони могли ясно
розуміти, ким є їхній Учитель. Цей спалах світла раптово відкривається
над таїнством Ісуса Христа й висвітлює всю Його особистість і всю Його
історію.
Взявши з Собою трьох апостолів, Петра, Якова та Івана, Він зійшов з ними
на високу гору, і там сталась ця надзвичайна подія: обличчя Ісуса
«засяяло наче сонце, а одежа побіліла, наче світло» (Мт 17, 2). В особі
Ісуса засяяла та Божа слава, яку через віру можна було побачити в Його
проповідування та Його чудесах. Переображення на горі Таворі
супроводжувалось появою Мойсея та Іллі, які «розмовляли з Ним» (Мт 17,
3).
«Відтепер Ісус рішуче прямує до Єрусалиму, де повинен буде піддатися
винесенню смертного вироку через розп'яття. Він бажає підготувати Своїх
учнів до згіршення Хреста, занадто великого для їхньої віри, й,
одночасно, передбачити Своє воскресіння, з'явившись їм як Месія, Син
Божий. Ісус готує їх до цього моменту скорботи і великого болю. Справді,
Ісус виявляє Себе Месією, Який відрізняється від очікувань людей. Він
зовсім не сильний і прославлений цар, але смиренний і беззахисний слуга;
не володар незліченного багатства, що вважалось благословенням, але
бідна людина, яка не має де прихилити голову», – сказав Папа.
Його Святість наголосив, що таке об’явлення Бога суперечить готовим
схемам і є знаком, який найбільше бентежить. Але саме через Хрест Ісус
досягне славного воскресіння, яке стане остаточним; не таким, як
Переображення, що тривало лише якусь мить.
Далі Його Святість мовив: «Ісус, переображений на горі Таворі,
прагнув виявити Свою славу учням не для того, щоб вони могли уникнути
хреста, але для того, щоб показати їм, куди веде цей хрест. Той, хто
вмирає з Христом, з Ним і воскресне. І хрест – це двері воскресіння.
Той, хто бореться разом з Ним, з Ним і переможе. У цьому полягає
послання надії, яке вміщає в собі Ісусів Хрест, закликаючи до мужності в
нашому житті».
Християнський хрест не є якимось предметом домашньої обстановки, або
прикрасою, щоб її носити на собі; християнський хрест – це заклик до
любові, з якою Ісус пожертвував Собою, щоб врятувати людство від зла і
гріха.
Закінчуючи недільне роздумування, Папа Франциск запросив у час
Великого Посту не тільки благоговійно споглядати на Ісуса, розп'ятого на
Хресті: це символ християнської віри, знак Ісуса Христа, Який помер і
воскрес заради нас. «Нехай же хрест позначить етапи нашого Великопісного
шляху, щоб краще зрозуміти серйозність гріха й цінність жертви, якою
Спаситель врятував кожного з нас», – мовив Святіший Отець.
Немає коментарів:
Дописати коментар